lt en de

ŽŪK „Pienas LT“ planuoja didinti gamybą ir investuoti į inovacijas

Didžiausias Baltijos šalyse pieno gamintojų kooperatyvas „Pienas LT“ pernai gavo 68,7 mln. Eur pajamų.  32 proc. išaugusios pajamos (2018 m. - 52 mln. Eur) leido įmonei uždirbti 0,818 mln. Eur pelną. Į Lietuvos biudžetą kooperatyvas sumokėjo beveik 1,8 mln. Eur mokesčių.

Pernai įmonė supirko daugiau nei 174 tūkst. tonų žaliavinio pieno, 32 proc. daugiau nei 2018 metais, iš kurio pagamino beveik 6 180 t sausų pieno baltymų. 2019 metais įmonė į verslo plėtrą ir palaikymą investavo apie 1 mln. Eur. Kooperatyvo narių skaičius išlieka stabilus –  188 ūkių.

ŽŪK „Pienas LT“ generalinis direktorius Mantas Rudaitis sako, kad 2019 metais pavyko įgyvendinti ambicingą planą – kooperatyvo pieno perdirbimo gamykla dirbo pilnu pajėgumu ir tapo ekonomiškai tvari. „Pernai gamykla pasiekė didžiausią projektinį žaliavos perdirbimo našumą nuo veiklos pradžios. Išnaudojome masto efektą, optimizavome procesus, dėl ko reikšmingai sumažinome perdirbimo ir logistikos kaštus“, – teigia M. Rudaitis.   

2019 – ieji pasaulinėje pieno baltymų miltelių rinkoje, kurioje prekės ženklu „BaltMilk“ pristatomi įmonės sausi pieno baltymų produktai, buvo permainingi. Nors pirmame pusmetyje produktų kainos buvo žemos, nuo metų vidurio situacija pagerėjo. Įmonė pasinaudojo palankiai susiklosčiusia situacija ir padidino pardavimus. Pasak M. Rudaičio, verslo rezultatai ir didėjanti apyvarta patvirtina, kad prekės ženklas „BaltMiIk“ jau įsitvirtino pasaulinėse rinkose ir yra pripažintas patikimu rinkos dalyviu, tiekiančiu kokybiškus ir paklausius sausus pieno baltymų miltelius.  

„Pienas LT“ gamykloje pagamintų produktų kokybę užtikrina visus metus vykstantys išoriniai auditai. Tarp svarbiausių pasiekimų įmonės vadovas vardina metų pabaigoje gautą sertifikatą, kurį išdavė Kinijos Liaudies Respublikos nacionalinis standartas „Ekologiški produktai”. Jis ypatingas tuo, kad Kinijoje negalioja pagal ES teisės aktus išduoti ekologiškumą patvirtinantys sertifikatai. Ekologiškais produktais Kinijoje laikomi tik tokie produktai, kurie yra sertifikuoti pagal Kinijos Liaudies Respublikos nacionalinio standarto reikalavimus.

Dar pernai vidurvasaryje „Rabobank“ ekspertai prognozavo pasaulinės pieno rinkos nuosmukį nuo 2020 metų vidurio. Prognozes pakoregavo koronaviruso pandemija, dėl kurios jau šių metų pirmąjį ketvirtį lėtėjanti pasaulinė ekonomika sukėlė sąstingį pieno produktų pardavimuose. Šiandien yra akivaizdu, kad visų pieno gamybos grandinės dalyvių - nuo pieno gamintojų iki perdirbėjų – laukia dideli iššūkiai.  

Praėjusių metų pabaigoje ŽŪK „Pienas LT“ atnaujino verslo strategiją, kurioje ypatingą dėmesį sukoncentravo į gamybos augimą ir inovacijas, pardavimų plėtrą į naujas rinkas. M. Rudaitis sako, kad įmonė atidžiai stebi pasaulinės pieno rinkos pokyčius ir planuoja lanksčiai prisitaikyti prie naujos realybės, tačiau sieks išlaikyti patvirtintą verslo strategiją ir nemažinti gamybos.  

Pasak M. Rudaičio, įmonė planuoja kelti žaliavos perdirbimo našumą, maksimaliai išnaudodama gamybinę įrangą. Be to, bus tęsiami investiciniai projektai bei inovatyvių sprendimų įgyvendinimas, skirti išplėsti dabartinių produktų panaudojimą ir pasiruošti funkcinių produktų gamybai.

„Prekės ženklas „BaltMilk“ jau prilygsta garsiausiems pasaulyje gamintojams“, - sako ŽŪK „Pienas LT“ generalinis direktorius M. Rudaitis. „Šiandien mums ypač svarbu šį prekės ženklą stiprinti kartu su Lietuvos pieno gamintojais – kooperatyvo nariais ir komerciniais pieno tiekėjais. Tiekdami itin kokybišką žaliavinį pieną savo valdomai gamyklai, kooperatyvo nariai prisideda prie inovatyvių produktų gamybos verslo Lietuvoje ir dalyvauja globalioje rinkoje. Šio bendradarbiavimo rezultatai priklausys nuo abiejų pusių – pieno ūkių bei gamyklos – veiklos efektyvumo ir verslo brandos. Šiandien drąsiai galiu teigti, kad keičiasi ir kooperatyvo narių, ir kitų pieno gamintojų santykis su šia gamykla bei supratimas apie jos naudą. ŽŪK „Pienas LT“ verslo rezultatai jau patvirtino, kad esame moderni verslo bendruomenė, gaminanti inovatyvius produktus maisto pramonei“, - įsitikinęs M. Rudaitis.

Apie ŽŪK „Pienas LT“

„Pienas LT“ yra didžiausias Baltijos šalių regione, atviras ir patikimas pieno gamintojų kooperatyvas, tiekiantis aukštos pridėtinės vertės pieno produktus pasaulinei rinkai. Nuo susikūrimo pradžios 2008 m. kooperatyve įgyvendinama vertikalios integracijos kooperacijos idėja.

Didžiausia „Pienas LT" narių investicija - viena pažangiausių Europoje pieno perdirbimo gamyklų, pastatyta Kauno LEZ. Nuo 2017 m. pradžios pagal pažangiausias technologijas maisto pramonei čia gaminama grietinėlė ir sausi aukštos pridėtinės vertės pieno produktai - micelinio kazeino, pieno baltymų, pieno filtrato ir pieno išrūgų baltymų milteliai -  skirti išimtinai eksporto rinkoms. „Pienas LT“ gamykla turi pasaulinį maisto kokybės standarto sertifikatus FSSC ir „Ekoagros“, ir liudijimus, kad gaminami maisto produktų komponentai tinkami Kosher ir Halal kokybės maisto gamybai bei ekologinių produktų gamybai.

,,Pienas LT“ bendradarbiauja su Kauno ir Vilniaus akademine bendruomene maisto biotechnologijų srityje. 

Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų taryba pripažino  ŽŪK „Pienas LT“  konkurso „Lietuvos eksporto prizas 2019“  nugalėtoja.

Daugiau informacijos suteiks

Snieguolė Matonienė

ŽŪK „Pienas LT" komunikacijos vadovė

Tel.nr.: +370 612 00825

snieguole.matoniene@pienaslt.eu 





© 2014 UAB "PIENAS LT"