lt en de

Mantas Rudaitis: „Parduodame visą pagamintą produkciją“

Trečiąjį šių metų ketvirtį užsakymų „Pienas LT“ pieno baltymų ir riebalų produktams skaičius išliko stabilus. Per 2018 m. pirmus tris ketvirčius pieno baltymų miltelių  (MPC) įmonė pagamino 36 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį 2017 metais. Pieno produktų pardavimo pajamos per tą patį laikotarpį išaugo 17 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2017 m. Trečiąjį šių metų ketvirtį pardavimo pajamos buvo 8 proc.  mažesnės, nei antrąjį ketvirtį, kadangi rugsėjo mėnesį gamykloje vyko planiniai profilaktiniai remonto darbai. Patikrinimo metu, kuris vyksta kartą metuose, įmonė savaitę pieno neperdirbo.  

 

„Pienas LT“ gamykla pieno produktų parduoda daugiau nei gali įsigyti pieno žaliavos Lietuvos rinkoje, todėl dalį žaliavos įmonė perka kaimyninėse šalyse – Latvijoje ir Lenkijoje.

„Mūsų įmonės optimizmą skatina tai, kad parduodame visą pagamintą produkciją, nors vis dar esame jautrūs pasaulinių pieno produktų ir vietinės pieno žaliavos rinkų svyravimui,“ - sako „Pienas LT“ generalinis direktorius Mantas Rudaitis. „Nuosekliai laikomės tikslo didinti gamybą, todėl ieškome būdų apsirūpinti pieno žaliava. Kadangi pastarąjį ketvirtį įmonei pavyko užsitikrinti ilgalaikių kontraktų, sukūrėm lanksčią produktų pardavimų ir pieno žaliavos kainų derinimo sistemą. Vengiame ekonomiškai nepasvertų sprendimų, kadangi žaliavos įsigijimas turi duoti naudą kooperatyvo nariams ir būti ekonomiškai naudingas įmonei“.  

Įmonės pardavimų apimtys kaip ir anksčiau priklauso nuo pieno riebalų ir baltymų rinkų svyravimų, vis dėlto, situacija per metus pagerėjo. Dėl sėkmingai įgyvendinamos pardavimų strategijos „Pienas LT“ produktų paklausa auga. Pastarąjį pusmetį įmonei atsidarė rinkos Artimuose Rytuose. Šiuo metu klientų portfelį sudaro daugiau nei 100 klientų 31 pasaulio šalyje.

Nemažai vilčių ŽŪK „Pienas LT“ vadovai deda į ekologinių pieno baltymų ir riebalų produktų gamybą. Nuo spalio mėnesio gamykla pradėjo perdirbti ekologišką pieną ir gaminti ekologiškus pieno baltymo produktus.

M.Rudaitis sako, kad VšĮ „Ekoagros“ išduotas sertifikatas ŽŪK „Pienas LT“ bendruomenei yra aukštas įvertinimas. Jis reiškia, kad įmonė yra patikimas pieno supirkėjas ir perdirbėjas, sąžiningai vykdo įsipareigojimus. Tuo pačiu šis įvertinimas įmonei reiškia ir didesnę atsakomybę, kadangi patikrų ir auditų skaičius išaugs.

Pasaulinė pieno gamyba priklausys nuo pašarų ir žaliavos supirkimo kainų

Rinkos ekspertai pieno žaliavos pasiūlos tendencijas pasaulyje ketvirtąjį ketvirtį ir kitų metų pradžioje vadina neapibrėžtomis ir abejoja, ar pieno gamyba augs. Nors pieno supirkimo kainos Europoje trečiąjį ketvirtį nežymiai augo, pieno gamybos augimas priklausys ir nuo pieno žaliavos supirkimo, ir nuo pašarų kainų. 

Pagrindiniuose pieno produktus eksportuojančiuose regionuose - Naujoje Zelandijoje, Europos Sąjungoje, Amerikoje, Australijoje, užimančiuose 87 % bendro pasaulinio pieno produktų eksporto, pieno prieaugis per pirmus 8 šių metų mėnesius sudarė apie 1 %.

Dėl nepalankių klimatinių sąlygų trečiąjį ketvirtį Europoje, Amerikoje ir Australijoje pieno gamyba buvo sulėtėjusi. Vienintelė Naujoji Zelandija naująjį sezoną, kuris trunka lapkričio – kovo mėnesiais, pradėjo įspūdingu 5,6 % pieno prieaugiu, lyginant su 2017 m. trečiuoju ketvirčiu.

Šios aplinkybės lėmė didėjančią pieno produktų pasiūlą platformoje „Global Dairy Trade“ ir krentančias jų kainas. Tikėtina, kad į tai atitinkamai sureaguos pieno supirkimo kainos, todėl pieno gamintojai neturėtų puoselėti lūkesčių, kad pieno žaliavos supirkimo kainos augs.

Pieno produktų pirkėjai, kurie teikia pirmenybę importui iš Naujosios Zelandijos, neskuba užsitikrinti didesnių atsargų. Vis dėlto, produktų kainų lygis išlieka gana konkurencingas, lyginant su Europos ar Amerikos kainomis. 

Pieno žaliavos supirkimo kainos priklausys nuo pieno produktų pardavimų ir gamybos balanso

Pirmąjį 2018 m. pusmetį pieno produktų importas Vidurio rytų – Šiaurės Afrikos ir Pietryčių Azijos regionuose augo 7% ir šiek tiek sumažino didelį pieno produktų atsargų perteklių, susikaupusį dar 2017 m. pabaigoje. Vis dėlto, be anksčiau buvusių didžiųjų importuotojų Rusijos ir Venesuelos importas auga nepakankamai, kad išjudintų pieno produktų kainas iš dabartinio lygmens, net jei pieno pasiūla neauga. 

Didžiausia pasaulyje pieno produktų importuotoja Kinija po dvejus metus trukusio nacionalinio pieno gamybos sąstingio, padidino pieno produktų gamybą 1 % ir tokiu būdu sumažino poreikį importuojamai produkcijai. Prie importo į Kiniją sąstingio prisidėjo ir šalies valiutos silpnėjimas, apkarpęs kinų pirkėjų perkamąją galią. Nepaisant šių aplinkybių, Kinijos vidaus rinkoje paklausa pieno produktams vis dar išlieka stipri.

Iki šiol JAV – Kinijos prekybos konfliktas labiausiai buvo palankus Europos pieno produktų gamintojams. Jie pasinaudojo proga ir padidino savo eksporto į šią milijardinę rinką apimtis. Naujosios Zelandijos bei Argentinos tiekėjai taip pat apkarpė Amerikos rinkos dalį Kinijoje.

Jei po Naujosios Zelandijos sezoninio pieno gamybos piko Europoje pieno produktų pardavimai neaugs, pasaulinė pieno gamyba gali nebeaugti ir pasilikti ties 0 %. Tai sudarytų sąlygas geresniam pieno produktų rinkos balansui, t.y. padidintų pieno produktų kainas, o tai galėtų paskatinti pieno žaliavos supirkimo kainų augimą pasaulyje.





© 2014 UAB "PIENAS LT"