lt en de

Pokalbis prie pieno stiklinės. Aušra Rumbutytė: „Pienas LT“ narių pieno kelias baigiasi ne pienovežyje, bet kitame pasaulio gale

Į Aušrą atidžiau įsižiūrėjau parodoje „Agrobalt 2018“. Mūsų gaminamu pieno baltymų produktus pristatančiame stende „BaltMilk“ stebėjau, kaip ji kruopščiai vertina aplinką, atsakingai bendrauja su lankytojais, kantriai atsakinėja į klausimus. Vis dėlto, labiausiai Aušros akys sužibėjo, kai stende apsilankė Kinijos žemės ūkio ministerijos aukštų pareigūnų delegacija ir ji pristatė mūsų įmonę kinų kalba. Mandagiu santūrumu pasižymintys kinai buvo maloniai nustebinti išgirdę savo gimtąją kalbą tolimoje šalyje. Man pasirodė, kad prie mūsų „BaltMilk“ produktų jie stabtelėjo kiek ilgėliau. 

Aušra ir kinų kalba – tai ne mūsų įmonės legenda. Mergina dirba „Pienas LT“ jau daugiau nei pusę metų. Sulig kiekvienu kontaktu šioje šalyje, į kurią bet kuris Lietuvos pieno perdirbėjas svajoja bent mažąjį kojos pirštelį įkelti į Kinijos rinką, vis aistringiau įsitraukia į pardavimų skyriaus darbą. Apie Aušros kelią į „Pienas LT“ ir apie jos profesines perspektyvas dalinamės nuomonėmis prie pieno stiklinės.  

  • Aušra, girdėjau, kad kinų delegacija mūsų įmonėje po tavo pristatymo plojo. Tai didelis pripažinimas iš šios santūrumu pasižyminčios šalies verslininkų. Vertindama pastarųjų metų jaunimo nuotaikas, maniau, kad jaunas profesionalas mokantis kinų kalbą, galėtų kilti į platesnius horizontus, nei žemės ūkio kooperatyvas. Kaip ir kodėl pasirinkai „Pienas LT“?  

Mano kelias į „Pienas LT“ buvo gana tiesus. Baigiau Rytų ir Azijos šalių kultūros komunikacijos studijas VDU. Studijavau kalbą Kinijoje ir Taivanyje, sugrįžusi į Lietuvą KTU studijavau tarptautinį verslą magistro laipsniui. O tuomet susimąsčiau dėl būsimo darbo. Ieškojau konkrečių įmonių, kurios arba jau eksportuoja, arba planuoja eksportuoti į Kiniją savo produkciją. Mane domino tie verslai, kuriems Kinija yra prioritetinė rinka. Kaip bebūtų keista, aptikau gana daug įmonių, kurios neplanuoja plėstis apskritai.

Galiausiai internete užkliuvo straipsnis, kad „Pienas LT“ gavo leidimą išvežti savo produktus į Kiniją. Darbo pokalbyje gerai pamenu klausimą, kokioje įmonėje norėčiau dirbti – kuri jau išvystė santykius su Kinija, ar toje, kuri dar juos plėtoja. Atsakiau,  kad toje, kurioje santykiai dar tik mezgasi, nes man įdomiau prisidėti prie kūrimo.

  • Ar neišgąsdino rėksmingos straipsnių antraštės ir neigiama informacija apie „Pienas LT“?

Tikrai neišgąsdino. Tikiu, kad kiekviena įmonė turi paslėptų „skeletų spintose“. Juo labiau, kad pradėjusi čia dirbti, pamačiau, kad įmonė skaidri ir atvira, o skandalai neatitinka tikrovės.

  • Dirbi pardavimų skyriuje jau 9 mėnesius. Kaip vertini savo profesinius pasiekimus per šį laikotarpį?

Esu patenkinta savo pasiekimais, nors eina dar tik pirmieji metai „Pienas LT“. Darbas pardavimų skyriuje man yra neįkainojama patirtis. Atėjau čia tiesiai iš universiteto, todėl pradžioje buvo sunku. Patekau į komandą su aukšto lygio profesionalais – tikrais savo darbo asais. Adaptacinį laikotarpį praėjau greitai.

Kita vertus, „Pienas LT“ yra daug galimybių panaudoti kinų kalbos įgūdžius.  Per šiuos mėnesius daug kartų bendravau kiniškai su Kinijos verslininkais. Didžiuojuosi, kad galiu reprezentuoti mūsų kooperatyvą kinams ir prisidėti prie reputacijos stiprinimo, prie eksporto kelių atvėrimo į šią šalį.

Paskutiniame susitikime kolegos parodė man aukščiausią pasitikėjimą ir leido pačiai pristatyti įmonę kinų kalba. Anksčiau jie pristatydavo, o aš išversdavau. Šį kartą priešingai nei anksčiau visą vaizdinę dalį ir žodinį pristatymą padariau kinų kalba. Iš pradžių jie suabejojo, ar aš tikrai sugebėsiu apibūdinti technologinius procesus kinų kalba. Tačiau aš primygtinai prašiau  ir įtikinau, esu pasiruošus. Kai viskas pasibaigė, kinų aplodismentai man buvo labai didelis įvertinimas.

  • „Pienas LT“ bendruomenė yra marga. Mūsų skirtumai yra didelė vertybė ir žinių šaltinis. Skirtumai praturtina mus asmeniškai, o kartu ir visą bendruomenę. Svarbu išmokti pasiimti tai, kas vertingiausia kiekvienam iš mūsų. Suprantu, kad iš kolegų daug ko išmokai. O ko išmokai iš ūkininkų?

Pirmiausia išmokau dirbti kolektyve, derintis prie bendruomenės interesų. Anksčiau būdavau atsakinga tik už save ir savo pasiekimus.  Dabar esu didelės bendruomenės dalis. Todėl turiu galvoti ir siekti, kad mano darbas neštų naudą man, darbuotojams ir patiems ūkininkams. Jaučiu atsakomybę už tai ką darau.

Mes darbuotojai esame bendruomenės dalis. Suvokiu, kad darbuotojai turi dirbti kartu su nariais ir kurti naudą. Ji nebūtinai turi būti materiali. Svarbu tą naudą suvokti ir tinkamai įvertinti.

  • Jaunam žmogui darbo vietoje labai svarbu emocinis fonas, santykiai tarp kolegų. O kokie santykiai yra mūsų įmonėje? Kaip apibūdintum mūsų įmonės kultūrą?

Mūsų įmonėje visi labai draugiški, pasiruošę padėti ir patarti. Tuo tarpu, esu girdėjusi, kad kitose didelėse įmonėse kiekvienas turi kovoti už save ir paiso tik savų interesų.

Gebėjimas išklausyti yra svarbus ir reikalingas kultūros bruožas. Tuo tarpu man susidarė įspūdis, kad visi pernelyg atkakliai gina savo poziciją. Neretai mums sunku įsiklausyti į kitų nuomones ir argumentus. Norėčiau, kad diskusijose sklandžiau prieitume prie bendro sprendimo.

  • Ar galėtum nupiešti žodinį „Pienas LT“ darbuotojo paveikslą?

Atkaklus, siekiantis užsibrėžtų tikslų, darbštus, žingeidus. Nebijo paklausti ir priimti kitos nuomonės. Aišku – jaučiantis atsakomybę prieš visą bendruomenę.

  • Nors dirbi pardavimų skyriuje, dažnai girdi kalbas apie ūkininkus, jų profesijos aktualijas. Ką manai apie pieno gamintojų kooperaciją? Ar šis reiškinys turi ateitį Lietuvoje?

Kooperacija yra sąlyginai naujas reiškinys, todėl tikiu, kad kaip ir kiti įsitvirtinę ekonominiai reiškiniai, jis populiarės. „Pienas LT“ ir kitų kooperatyvų pavyzdys rodo, kad kooperacijos mastai auga ir plečiasi. Vertikalios integracijos kooperacija, apjungianti procesus nuo gamybos iki prekybos, yra dar pažangesnis reiškinys ir turi didelę ateitį. Tikiu, kad kooperacija prisidės ir prie pieno sektoriaus augimo Lietuvoje, ir prie pieno produktų eksporto į kitas šalis.

  • Koks bus „Pienas LT“ po 10 metų?

„Pienas LT“ yra didžiausias kooperatyvas Baltijos šalyse. Būti jo nariu ilgainiui turėtų būti garbė ir prestižas. Suprantu, kad nariai nori gauti didesnes pieno supirkimo kainas. Tačiau visiems svarbu suvokti, kad esame verslo įmonė, kuri siekia pigiau pirkti, brangiau parduoti, o pelną paskirstyti „Pienas LT“ savininkams - ūkininkams. Tačiau tuo mūsų verslas skiriasi nuo sovietinio kolūkio, kad pelną padaliname savininkams, o ne nusaviname.

Mes, darbuotojai, turime atsižvelgti ne tik į savo, bet ir į ūkininkų norus, siekti, kad jie būtų patenkinti. Man ūkininkas pirmiausia yra verslininkas. Jei jis pats tokiu save laiko, jam tikrai turi būti svarbu, kad jo pieno kelias yra labai tolimas. Tik mūsų darbuotojų dėka, „Pienas LT“ narių ūkininkų pienas keliauja į Iraną, Saudo Arabiją, Šiaurės Afriką.  Mūsų verslas labai platus ir minties, ir veiklos prasme.

Man svarbu priklausyti bendruomenei, būti jos dalimi. Manau, kad ir ūkininkai turėtų didžiuotis net tik savo verslo sėkme ar ūkio dydžiu, bet ir savo pagamintu produktu. „Pienas LT“ narių pieno kelias baigiasi ne pienovežyje, bet kitame pasaulio gale. Jei jie pamatytų, kur nukeliauja jų pienas, tikiu, kad labiau patikėtų  savimi ir savo kooperatyvu.  





© 2014 UAB "PIENAS LT"