lt en de

DELFI: „Pienas LT“ gamyklos veiklos metai

Pirmasis Lietuvoje vertikalios integracijos pieno gamintojų kooperatyvas „Pienas LT“ pernai skaičiavo 65,5 proc. išaugusias pardavimų pajamas – nuo beveik 36 mln. Eur 2016 metais jos išaugo iki 59 mln. Eur 2017 - aisiais. Nors dėl augančių žaliavinio pieno ir smukusių pieno baltymų kainų įmonės veiklos rezultatai buvo prastesni nei ankstesniais metais, pajamos, gautos pardavus pieno baltymų produktus, išaugo iki 16,5 mln. Eur nuo beveik 2 mln. Eur 2016 metais. Pardavimų apimtys augo dėl stabilaus eksporto į ES ir JAV, o taip pat dėl naujų rinkų Afrikos, Vidurio Rytų ir Azijos regiono šalyse. Gamykloje „Pienas LT“ pagaminti produktai pasaulinėje rinkoje parduodami su prekiniu ženklu „BaltMilk".

2017 metais įmonė į verslo plėtrą ir palaikymą investavo 1,5 mln. Eur. Pradėjo veikti naujos džiovyklos, įdiegta verslo valdymo sistema „Microsoft Dynamics Navision“, baigta formuoti įmonės darbuotojų komanda. „Pienas LT“ sumokėti mokesčiai į Lietuvos biudžetą išaugo beveik du kartus – nuo 0,5 mln. Eur 2016 metais iki 1 mln. Eur 2017 metais. Pernai įmonė supirko apie 152 tūkst. tonų žaliavinio pieno. Supirkto pieno kiekis išaugo 13 proc.

ŽŪK „Pienas LT“ generalinis direktorius Mantas Rudaitis sako, kad pernai įmonės veiklos rezultatus lėmė išaugusi pasaulinė pieno baltymų produktų pasiūla ir kritusios gaminamų produktų kainos pasaulinėje rinkoje. Nors produkcijos buvo parduota daugiau ir įmonės apyvarta augo, tačiau verslo rezultatus blogino augusios pieno supirkimo kainos.

M. Rudaitis sako, kad šiuo metu pieno baltymų produktų pardavimų augimą lemia stabili paklausa eksporto rinkose. „Didžiausia mūsų gamykloje gaminamų pieno baltymų produktų rinka yra ES, tačiau auga eksportas už jos ribų. Savo produktus eksportuojame į JAV, Egiptą, Iraną, Gruziją, Ukrainą“, – pasakoja generalinis direktorius.

Pasak M. Rudaičio, šiais metais ES pieno baltymų rinka gali išlikti nestabili, todėl siekiama įsitvirtinti augančios ekonomikos šalyse. Ten stebimos kiek aukštesnės kainos ir yra didžiausios perspektyvos sėkmingai realizuoti „BaltMilk“ produktus. „Mūsų klientai naudoja pieno baltymų produktus kaip funkcinį priedą, todėl tikėtina, kad įmonės gaminamų produktų paklausa bus stabili,“ – sako „Pienas LT“ generalinis direktorius.

Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/agro/agroverslo-naujienos/pokyciai-pieno-baltymu-ir-riebalu-rinkoje.d?id=78192979





© 2014 UAB "PIENAS LT"